covid19

• Inläggskategori:Annat
  • Kommentarer på inlägget:0 kommentarer

Covid-19

Hur tar vi ansvar för att förhindra samhällsspridning av Covid-19 på Haninge Trafikskola?

Vi vill inte att vare sig elever eller personal som varit utomlands i ett område som UD avråder icke nödvändiga resor till/från skall vistas i våra lokaler, köra körlektioner eller delta på kurs inom 14 dagar efter hemkomst.

Även om du varit på resande fot i andra områden eller på sista tiden vistats på platser där du träffat mycket människor, ber vi dig att vara observant på ditt hälsotillstånd och om du har förkylningssymtom, ska du enligt Folkhälsomyndighetens senaste riktlinjer stanna hemma och undvika att träffa andra.

Vi förlitar oss på att du som känner dig krasslig avstår från att besöka oss eller delta på lektion eller kurs. Vi har under rådande omständigheter lite mer generösa avbokningsregler men fortfarande inom rimliga ramar.

Vi ber om din förståelse för att vi kan be dig att avstå från din lektion om vi ser att du börjar visa förkylningssymptom. Det gör vi i så fall med omtanke om din och andras hälsa.

Enda sättet att få stopp på spridningen är om alla tar ansvar och använder sunt förnuft. Detta gör vi bäst genom att undvika att bli sjuka (tvätta händerna ordentligt och ofta samt undvik att röra vid ögon, näsa och mun) och näst bäst genom att inte sprida smittan vidare om man själv blivit drabbad (hosta och nys i armvecket, stanna hemma samt undvik fysisk kontakt med andra)

Vi själva håller god handhygien, tvättar och spritar de ytor våra kunder måste ta i ofta.

Tveka inte att kontakta oss på telefon 08-777 20 10 eller via E-post på [email protected] om du har några frågor!