Boka kurs

Samtycker till att mina personuppgifter behandlas enligt integritetspolicyn och GDPR.

Kolla om bekräftelsemejlet hamnat i skräpposten/spam!

Riskutbildning Del 2 (Halkbana)

Vad är syftet med risktvåan?

Syftet med utbildningen är att du som elev ska få kunskaper om hur det är att köra på halt underlag, bromsa i höga hastigheter och uppleva bilens beteende under särskilda förhållanden.

Hur blir man godkänd på risktvåan?

Uppfyller du kraven följer riskutbildarens instruktioner och deltar i alla moment så har du alla förutsättningar för att bli godkänd. Risktvåan är i huvudsak en praktisk utbildning, inte ett prov. Elever ger oss ofta kommentaren att det varit en riktigt spännande och rolig utbildning. Vi registrerar in godkänt resultat i direkt anslutning till avslutat utbildningspass. Rent generellt så rekommenderas god vana av bilkörning. Du bör vara så pass skicklig bakom ratten att du är redo för uppkörningen när du genomgår risktvåan. Detta för att du ska kunna tillgodogöra dig alla moment.

Var gör man Halkbana?

Vi samarbetar med Strängnäs Motorbana, vi erbjuder skjuts till våra kursdeltagare från och till Haninge Trafikskola´s lokaler.

Hur länge gäller risktvåan?

Riskutbildningen gäller i fem år.

Priset för utbildningen är 2300 kr